Interview Jana Dužanec ,,America Daily Post”

Amerika Daily Post

Jana Dužanec: Alles is mogelijk als je het echt, echt wilt

   LAUREN ZWART

Vertel ons iets over jezelf. Wat is je meest opwindende project tot nu toe?

Mijn naam is Jana Dužanec, ik ben de moeder van een mooie jongen en ik ben verliefd op mijn werk. Ik ben de oprichter van het merk “Jana Nails”, dat momenteel in 26 landen aanwezig is. Al meer dan 20 jaar zijn nagels mijn liefde, en de laatste tien jaar ontwerp en maak ik cosmetische producten voor nagelverzorging en andere schoonheidsproducten. Elk project is voor mij speciaal, laten we zeggen spannend, omdat ik voor elk seizoen nieuwe kleurtrends en campagnes bedenk. Het creëren van iets nieuws en ongeziens heeft altijd bovenaan mijn prioriteitenlijst gestaan.

Wat wil je bereiken in de toekomst?

In de toekomst is mijn doel dat deze “sector” van de schoonheidsindustrie, die betrekking heeft op nagels en nail art, meer erkenning krijgt, omdat het eerlijk gezegd net zo belangrijk is als make-up. Al deze creatieve nagelstylisten over de hele wereld zijn hier ergens ‘achter de schermen’ en geloof me, ze werken net zo hard als andere professionals in de schoonheidsindustrie, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat er minder aandacht aan wordt besteed in de media of dat er minder aandacht aan wordt besteed.

Hersenen of schoonheid – dus vrouwen moeten kiezen in de 21e eeuw?

We weten allemaal al dat schoonheid in het oog van de toeschouwer is en erg subjectief is, dus een goed uiterlijk is zeker niet belangrijker dan de hersenen, hard werken of het eindproduct zelf. Hoewel mijn naam en mijn karakter direct verbonden zijn met het merk, is het uitsluitend gebouwd op kwaliteit en ervaring, niet op uiterlijk. Met de opkomst van sociale netwerken worden ons bepaalde dingen opgelegd, en we moeten daar gewoon aanwezig zijn.

Waar haal jij je kracht vandaan?

Mijn kracht komt van mijn zoon, van mijn familie en vrienden, van de hechte kring van mensen waarmee ik werk, en ten slotte van alle klanten over de hele wereld die mijn merk en mij hebben gesteund. Het draait allemaal om energie en vibes die je vooruit helpen.

Hoe heeft het moederschap je veranderd?

Het moederschap heeft me veranderd in de manier waarop je bij alles wat je doet of welke beslissing je ook neemt, eerst aan die kleine persoon denkt. Elke beslissing reflecteert nu ook op hem. Ik heb geleerd geduldiger, kalmer en meer open te staan ​​voor verschillende soorten energieën en hoe ermee om te gaan. Ook heeft hij mij flexibiliteit geleerd en sneller tot oplossingen moeten komen.

Hoe gebruik je je invloed?

Ik zou heel graag (of in ieder geval mijn best doen) mensen beïnvloeden om zichzelf te vertrouwen, op hun intuïtie te vertrouwen en hun hart te volgen als het gaat om het werken aan iets dat ze verlangen. Alles is mogelijk als je het echt, echt wilt en ervoor werkt. Verlies jezelf niet tijdens het proces, want origineel zijn is altijd een beloning.

Wat is jouw favoriete reisbestemming en waarom?

Overal waar het warm en zonnig is en boven de 40 C. Maar er zijn ook enkele kleine steden in Frankrijk waar ik vroeger werkte die charme en geschiedenis hebben.

Heb jij een beauty- of wellnessgeheim?

Het schoonheidsgeheim is dat wanneer je ouder wordt dan 40, je een beetje meer moet investeren en een aantal huidverzorgings- en lichaamsverzorgingsregimes moet hebben om ze vol te houden. Mijn arts, dr. Jakov Jurcevic, zorgt uitstekend voor mij met een aantal uitstekende programma’s die zijn aangepast aan mijn huidverzorging. Maar als je gelukkig en vol leven van binnen bent, straal je vanzelf.

Het belangrijkste dat je in het leven hebt geleerd, is…

Hoe moeilijk het ook wordt, er is altijd een zonnige dag na regen en er is altijd een regenboog na een storm. Niets duurt eeuwig, en zonder slechte dagen zouden er ook geen goede dagen zijn. Doe gewoon je best en hoop altijd op het beste. Als ik een inspiratie of motivatie kan zijn voor zelfs maar één jongere en ze met een glimlach kan laten doen waar ze van houden, dan is dat voor mij het grootste succes.

Je volgende doel is…

Mijn volgende doel (en het volgende doel van ons bedrijf) is om de markt naar nieuwe landen te verspreiden en een netwerk te creëren van goed opgeleide mensen die geloven in wat ze doen en hard werken om daar te komen. Mensen die dezelfde visie hebben als wij. Op de lange termijn willen we natuurlijk meegroeien met de producten en nieuwe formules, te gekke fotoshoots en campagnes ontwikkelen.

Het gekste wat je ooit hebt gedaan is….

Bijna bij elke opname en campagne gebeuren er gekke dingen met mijn productieploeg, maar als vrouw in zo’n klein “veld” en alle risico’s nemen om mijn veilige baan op de faculteit op te zeggen om met nagels te gaan werken – ik denk dat dat al gek genoeg is.

Het beste advies dat je ooit hebt gekregen was…

Als je denkt dat het moeilijk of onmogelijk is, verzamel dan al je energie en wijd je aan het doel. En wanneer je aan jezelf twijfelt of wanneer het het ergste is en je wilt opgeven, onthoud dan dat de overgrote meerderheid precies zo begon en slaagde. Ik ben van mening dat geluk slechts een kleine factor is voor succes, en werk en investeren in jezelf, je kennis en je volledige toewijding aan het werk – niet opgeven als het moeilijk wordt – zijn de dingen die succes brengen.

Foto: Srecko Rundić

Haar: Ivona Palić voor Salon Franić

Make-up: Karlo Rusan voor Ruka Beauty

Artdirectie & styling: Karlo Rusan

Mogelijk gemaakt door: dr. Jakov Jurčević / Poliklinika Dudukovic – Kisic

Pr: Say__mediaGeplaatst in Levensstijl

Originele link naar interview in de ,,America daily post

Vergelijkbare berichten