Interview Jana Dužanec ,,Gloria”
🌟 Ontdek de perfecte manicure met Jana Nails’ uitgebreide assortiment nagelproducten in onze nagelgroothandel! 🌟
Voor deze vrouw is haar voormalige hobby – nail art – uitgegroeid tot een serieuze zakelijke onderneming. Jana Dužanec heeft het merk Jana Nails gecreëerd.
Jana Dužanec heeft het merk Jana Nails gecreëerd, waarbij de meest veeleisende nageltechnici over de hele wereld haar gellakken, vijlen, penselen, gels en alles wat maar nodig is voor nagelverzorging bestellen.
Schrijft:
Petra Plivelić
Gepubliceerd: 07. srpanj 2023. 16:01
Geloof je ook dat een vleugje rode lippenstift je zelfvertrouwen geeft, zelfs op een slechte dag? Velen zullen het erover eens zijn dat hetzelfde effect kan worden bereikt met nette, mooi gevormde en precies gelakte nagels, vooral als ze lang zijn.
Deze theorie wordt verdedigd door de 41-jarige Jana Dužanec, een vrouw uit Slavonië die haar hele jeugd in Pula heeft doorgebracht en de afgelopen 20 jaar de wereld achter een perfecte manicure heeft leren kennen. Ze combineerde haar kennis en vaardigheden met ondernemerschap en creëerde een succesvolle zakelijke onderneming genaamd Jana Nails. Haar merk maakt nu deel uit van de wereldwijde industrie met een geschatte waarde van meer dan 20 miljard dollar en groeit in een razendsnel hoog tempo.
Het begon allemaal als een hobby op de universiteit, waar ze nagels deed om wat extra zakgeld te verdienen. Kunstnagels en hun ontwerp waren toen nog in de kinderschoenen, en het aanbod aan materialen en technieken was beperkt. Ze woonde in Pula en ging regelmatig met haar moeder Branka naar Italië om materialen te halen die hier niet verkrijgbaar waren. Na haar afstuderen had ze al veel klanten en besloot ze zich te richten op nagelverzorging. Ze had altijd al interesse gehad in tekenen en nail art, wat destijds nog volledig onbekend was in de nagelwereld, maar het werd haar springplank die haar onderscheidde van anderen. Ze verhuisde naar Zagreb, werkte in een salon, gaf opleidingen en al snel groeide de interesse en ging het voorbij de grenzen van Kroatië.
“Ik heb zeven jaar gereisd en opleidingen gegeven in heel Europa, de Verenigde Arabische Emiraten en andere landen. Mijn leven bestond uit koffers met nagelpenselen en -kleuren terwijl ik constant mezelf en anderen aan het bijscholen was. Het was geen probleem voor me om op een vliegtuig te stappen en naar Rusland of Polen te gaan om te leren van de grootste meesters in het tekenen en vervolgens maandenlang te oefenen en mijn technieken te perfectioneren”, onthult Jana, een afgestudeerde econoom uit Zagreb, die persoonlijk de voorkeur geeft aan kort verzorgde nagels met donkere of melkachtige tinten lak.
VIVA MAGENTA
Op dit moment is een onfeilbare keuze nagels in intens roze, ofwel de Viva Magenta-kleur die door het Pantone-instituut is uitgeroepen tot de kleur van 2023. Maar in de wereld van manicure staat magenta al jaren bovenaan de lijst als een uitzonderlijk elegante en verleidelijke tint. Jana Nails heeft vorig jaar een speciale mini-collectie magenta en fuchsia tinten gelanceerd genaamd #Showgirl, met levendige lakken vol pigmenten, evenals versies met glitter voor degenen die iets gedurfder willen zijn.
Na jaren van reizen, werken, constant oefenen, het uitproberen van nieuwe technieken en voortdurend leren, richtte ze begin 2012 het merk Jana Nails op. Ze begon met een paar producten en tien kleuren. Alles deed ze zelf – van het creëren van formules en testen tot het fotograferen van de producten en samenwerken met laboratoria tot in de vroege ochtenduren. In korte tijd verspreidde haar merk zich in de zakenwereld en begon ze geleidelijk een team van medewerkers samen te stellen.
Jana Nails biedt vandaag een scala aan producten, zoals lakken, vijlen, penselen, basis, top- en builder-gels, en een reeks bijbehorende gadgets. Ze beweert dat haar merk de beste producten levert voor de meest veeleisende nageltechnici, waar ze zelf ook mee werkt, en ze nemen actief deel aan het productieproces in samenwerking met chemicie en leveranciers. Naast het hoofdkantoor in Kroatië, met ongeveer 30 medewerkers, is Jana Nails ook aanwezig in 23 andere landen. Er is geen twijfel dat dit een zeer winstgevende onderneming is, gezien de enorme vraag in Kroatië, die voortdurend groeit.
“Ik ben dolgelukkig als ik zie dat anderen de kwaliteit, toewijding en enorme passie voor ons werk erkennen. Het merk Jana Nails is uniek vanwege de innovatie. We creëren trends en werken hard om anders en herkenbaar te zijn. Kwaliteit is altijd onze prioriteit geweest en zal dat altijd blijven, en het tevreden stellen van klanten en positieve feedback over onze nieuwigheden zijn de beste indicatoren dat we op de goede weg zijn. Geen enkel succes komt vanzelf, het gaat om jarenlang hard werken, vroeg opstaan om vier uur ‘s ochtends en het opofferen van een groot deel van ons privéleven en vrije tijd, omdat mijn werkdag gemiddeld 12 tot 14 uur duurt”, benadrukt Jana.
GERELATEERD NIEUWS: De wereld van de perfecte manicure: Drie trends die het proberen waard zijn deze seizoenen
Jana werkt samen met meerdere laboratoria aan product formuleringen, die uitsluitend voor haar merk zijn ontworpen en aan strenge criteria voldoen. Ze worden maandenlang getest voordat ze op de markt worden gebracht. Afhankelijk van het product bevinden de laboratoria en fabrieken zich in verschillende landen, van de VS en Korea tot Japan en Europa. Deze verspreiding heeft te maken met de verschillende behoeften aan de beste grondstoffen voor elk specifiek product, legt Jana uit. Zo gebruiken Amerikanen bijvoorbeeld minder de klassieke harde UV-gels en zijn ze meer gericht op gel polish of acrylaten, terwijl Japans schuurpapier onvervangbaar is.
“Moet ik toegeven dat ik zeer tevreden ben, gezien het feit dat we uit een klein land komen. Onze prijzen worden redelijk goed ontvangen, en we zijn erin geslaagd een uitstekende balans te vinden tussen kwaliteit en prijs. Ons doel is om uit te breiden naar markten buiten de Europese Unie. De Verenigde Staten en Oostelijke landen zoals de Verenigde Arabische Emiraten zijn interessant voor ons. Ook streven we ernaar om interessante en nieuwe dingen te blijven creëren en trends te zetten,” kondigde Jana aan.
Hoewel ondernemerschap vaak gepaard gaat met veel stress en uitputting, is het uiteindelijke resultaat geluk en tevredenheid over wat is bereikt, wat zich ook weerspiegelt in andere aspecten van het leven.
“Toen ik naar succesvolle vrouwen keek die in vergelijkbare vakgebieden actief zijn, besefte ik dat we allemaal streven naar soortgelijke dingen. Wat vrouwen erg goed kunnen, is ‘iets uit het niets creëren’. We halen voldoening uit onze eigen prestaties, financiële onafhankelijkheid en tevredenheid over goed uitgevoerd werk. Ik zou zeggen dat dit de ware drijfveren zijn die ons motiveren. Ongetwijfeld is mijn zoon in de afgelopen vijf jaar een grote motivatie voor mij, gevolgd door dankbaarheid en tevredenheid dat onze jarenlange inzet en hard werken effect hebben gehad in de zakenwereld en dat veel salons en eindgebruikers onze diensten hebben omarmd.”
CHROOM VOOR HET WOW-EFFECT
Je kunt ze Hailey Bieber-nagels, geglazuurde donutnagels, metallic nagels of wat je maar wilt noemen – chromen nagels zijn dit voorjaar gewoon de grootste hit. Het kan in melktinten zijn, gespiegeld in de “zilveren spiegel”-editie, over een nude-basis of in elke kleur – het is belangrijk dat het magie creëert in combinatie met licht. Vanwege Hailey is een van de meest gewilde manicures de versie op een nude-basis, waarbij een kraalachtig effect wordt bereikt. Jana Nails biedt ook poeder aan, maar ook een versie in verschillende topcoats of kleuren die een gelijkaardige zgn. “aurora”-effect, en je vindt ze in de speciale Wedding-collectie.
En wat voor soort nagels houden vrouwen, of de kleur rood onmiskenbaar is en wat de grootste nageltrend is – Jana Dužanec weet het het beste.
“Vrouwen volgen graag trends, vooral op sociale netwerken, maar je weet wat altijd ‘in’ is – het is ‘nude’ en rode nagels in die felle tint die een vrouw de ultieme dosis glamour en zelfvertrouwen geven en garanderen dat ze zal opvallen. Er is ook de klassieke french met witte puntjes en de onvermijdelijke babyboomer, in subtiele, melkachtige tinten. In de zomer overheersen echter altijd felle neonmanicures, die in combinatie met dezelfde pedicure worden gedaan, “zegt de ondernemer uit Zagreb, eraan toevoegend dat de basis van alles sterke en goed verzorgde nagels zijn die er lang aantrekkelijk uit zullen zien. Daarom is gellak, een duragel-basis die klassieke gelvormende en sterke UV-gels vervangt, de laatste jaren steeds populairder geworden in de wereld van professionele manicures. Duragel-bases gaan tot zes weken mee en zijn een soort hybride tussen een klassieke gel en een permanente vernis.
“Nagels geven echt een extra dosis zelfvertrouwen”, besluit Jana. Zelfs de kleur en vorm zijn niet zo belangrijk, maar dat de nagels goed verzorgd, netjes en met gladde buitenlagen zijn.
FRANS, MAAR MET EEN TWIST
French manicure, waar we tien jaar geleden allemaal gek van waren, is weer helemaal in, maar nu gelden er andere regels. Een hit is de “flipside” manicure met transparante tips of in een tegenovergesteld mat-glanzend effect die effectief tegenover elkaar staan op één nagel. Als je een speelse, maar toch moderne en elegante manicure wilt, dan is dit de trend voor jou.