VOORWAARDEN VOOR HET GEBRUIK VAN KLARNA SERVICES
DEZE VOORWAARDEN ZIJN VAN TOEPASSING TUSSEN KLARNA BANK AB (PUBL) (“KLARNA”) EN JOU WANNEER JE GEBRUIKMAAKT VAN DIENSTEN EN TOEPASSINGEN VAN KLARNA ZOALS BESCHREVEN IN DEZE VOORWAARDEN (DE “DIENSTEN”). JE SCHRIJFT JE IN VOOR DE DIENSTEN DOOR DEZE VOORWAARDEN TE AANVAARDEN.
BESCHRIJVING VAN DE DIENSTEN
VOOR KLARNA IS WINKELEN NIET ALLEEN HET VINDEN VAN LEUKE SPULLEN EN HET BETALEN ERVAN – HET GAAT OOK OM HET GENIETEN VAN EEN GEWELDIGE WINKELERVARING IN JOUW FAVORIETE WINKEL, EEN STATE-OF-THE-ART-APP, EN NOG VEEL MEER. SIMPEL GEZEGD, GEWELDIGE GEBRUIKERSERVARING, ZOWEL VOORDAT ALS NADAT JE JOUW AANKOPEN HEBT GEDAAN. DEZE TERMEN LEGGEN IN MEER DETAIL UIT WAT DIT BETEKENT. HOUD ER REKENING MEE DAT ER AANVULLENDE VOORWAARDEN VAN TOEPASSING KUNNEN ZIJN OP EEN SPECIFIEKE BETAALMETHODE ALS JE ERVOOR KIEST OM JE BETALING TE DOEN DOOR GEBRUIK TE MAKEN VAN EEN VAN BETAALMETHODEN DIE DOOR KLARNA WORDEN AANGEBODEN.
1. AUTOFILL
OM ERVOOR TE ZORGEN DAT JE EEN FRICTIELOZE WINKELERVARING HEBT, SLAAN WE INFORMATIE OVER JE OP EN GEBRUIKEN WE DIE INFORMATIE OM VERSCHILLENDE FORMULIEREN AUTOMATISCH IN TE VULLEN MET JOUW GEGEVENS. HIERDOOR BESPAAR JE TIJD EN KUN JE JE CONCENTREREN OP BELANGRIJKERE ZAKEN DAN HET STEEDS OPNIEUW INVULLEN VAN DEZELFDE INFORMATIE. DIT WERKT ALS VOLGT.
AUTOFILL DOOR HET INVOEREN VAN GEDEELTELIJKE PERSOONSINFORMATIE
TIJDENS DE INTERACTIE MET KLARNA KUNNEN WIJ OM INFORMATIE OVER U VRAGEN, ZOALS NAAM, ADRES, TELEFOONNUMMER, E-MAIL OF GEBOORTEDATUM. WIJ SLAAN DEZE INFORMATIE OP IN ONZE SYSTEMEN ZODAT JE, WANNEER JE NAAR ONS TERUGKEERT OF GEBRUIKMAAKT VAN ONZE BETAALMETHODEN, SLECHTS ÉÉN OF TWEE VAN DEZE ELEMENTEN (ZOALS E-MAIL EN POSTCODE), OF EEN PERSOONLIJK IDENTIFICATIENUMMER (AFHANKELIJK VAN HET LAND) HOEFT TE VERSTREKKEN OM DE OVERIGE VELDEN MET JE ANDERE GEGEVENS TE KUNNEN VULLEN.
AUTOFILL VIA EEN KLARNA-COOKIE
EEN ANDERE MANIER VAN AUTOFILL IS DAT WE EEN COOKIE OP JE APPARAAT (COMPUTER, TABLET, MOBIELE TELEFOON, ETC.) PLAATSEN. DE COOKIE WORDT GEBRUIKT OM JE GEGEVENS OP TE SLAAN EN ZAL ONS HELPEN DEZE GEGEVENS AUTOMATISCH IN TE VULLEN WANNEER JE MET KLARNA KOOPT.
JE KUNT ER OOK VOOR KIEZEN OM JE GEGEVENS ZOALS NAAM, ADRES, TELEFOONNUMMER, E-MAIL, GEBOORTEDATUM, PERSOONLIJK IDENTIFICATIENUMMER, OF CREDITCARDGEGEVENS TE LATEN OPSLAAN BIJ KLARNA. ALS JE DAT DOET ZULLEN WE DE COOKIE GEBRUIKEN OM DEZE GEGEVENS VAN KLARNA OP TE HALEN EN DE COOKIE HELPT ONS DAN OM DEZE GEGEVENS AUTOMATISCH IN TE VULLEN ALS JE MET KLARNA SHOPT.
DOOR DEZE VOORWAARDEN TE ACCEPTEREN GEEF JE KLARNA TOESTEMMING OM DEZE COOKIES OP JE APPARAAT OP TE SLAAN. VOOR MEER INFORMATIE OVER ONS GEBRUIK VAN COOKIES, VERWIJZEN WE JE NAAR ONZE COOKIEVERKLARING.
AUTOFILL UITSCHAKELEN
ALS JE GEEN GEBRUIK WILT MAKEN VAN DE AUTOFILL-FUNCTIE KUN JE CONTACT MET ONS OPNEMEN EN ZULLEN WIJ DIT UITSCHAKELEN. JE KAN HET OOK UITSCHAKELEN VIA DE KLARNA APP OF DOOR JE AUTOFILL-INSTELLINGEN AAN TE PASSEN TIJDENS HET AANKOOPPROCES. JE KUNT OP ELK GEWENST MOMENT ALLE COOKIES OP JE APPARAAT VERWIJDEREN, WAARDOOR OOK ONZE COOKIES VERWIJDERD WORDEN.
AUTOFILL BIJ HET WINKELEN DIRECT VANUIT DE KLARNA APP
WANNEER JE RECHTSTREEKS VANUIT DE KLARNA APP WINKELT, KUNNEN WIJ JE GEGEVENS AUTOMATISCH INVULLEN OP DE SITE WAAR JE WINKELT. DIT WORDT MOGELIJK GEMAAKT DOORDAT JE BENT INGELOGD IN DE APP EN WIJ WETEN DAT JIJ HET BENT DIE AAN HET WINKELEN IS.
VOORAF GESELECTEERDE FAVORIETE BETAALMETHODEN
OM JE WINKELERVARING NOG BETER TE MAKEN KAN KLARNA, OP BASIS VAN EERDERE AANKOPEN, VOORAF DE BETAALMETHODE SELECTEREN DIE VOLGENS ONS JE VOORKEUR HEEFT. JE HEBT WEL GEWOON TOEGANG TOT ANDERE BETAALMETHODEN INDIEN JE LIEVER OP EEN ANDERE MANIER BETAALT DAN DE METHODE DIE WIJ VOOR JE HEBBEN VOORGESELECTEERD.
2. KLARNA APP
DE KLARNA APP, TE DOWNLOADEN VIA JE APPSTORE OF BESCHIKBAAR ALS WEBVERSIE VIA ONZE WEBSITE, IS JOUW HUB VOOR AL JE KLARNA-AANKOPEN EN ALLE ANDERE GEWELDIGE FUNCTIES DIE KLARNA BIEDT. DOOR GEBRUIK TE MAKEN VAN DE KLARNA APP KUN JE AANKOPEN BETALEN, JE PAKKET VOLGEN EN NOG VEEL MEER DINGEN. SOMMIGE VAN DEZE FUNCTIES WORDEN GEACTIVEERD DOOR DE APP TE DOWNLOADEN OF IN TE LOGGEN VIA HET WEBPORTAAL, TERWIJL ANDERE DOOR JE KUNNEN WORDEN GEACTIVEERD NA HET INLOGGEN. DE LAYOUT EN DE BESCHIKBARE FUNCTIES IN DE APP KUNNEN VERSCHILLEN PER LAND, AFHANKELIJK VAN WELK LAND JE KIEST. KLARNA WERKT DE KLARNA APP VOORTDUREND BIJ MET NIEUWE FUNCTIES.
FUNCTIES BESCHIKBAAR IN ALLE LANDEN:
- BEKIJK JE KLARNA-AANKOPEN EN -TRANSACTIES
- BETAAL JE AANKOPEN
- MAKKELIJK CONTACT MET KLARNA, BIJVOORBEELD VIA CHAT
VOORBEELD VAN ANDERE FUNCTIES DIE WE KUNNEN BIEDEN, ZIJN AFHANKELIJK VAN DE VERSIE PER LAND:
- BEKIJK JE TRANSACTIES MET EEN VAN ONZE DOCHTERONDERNEMINGEN SOFORT GMBH, BILLPAY GMBH EN KLARNA INC. DIT GEBEURT PAS NADAT JE JE BIJ DE DIENSTEN VAN DEZE ONDERNEMINGEN HEBT AANGEMELD. DE TRANSACTIEGEGEVENS (ZOALS BIJVOORBEELD NAAM, ADRES, BANKREKENINGNUMMER/IBAN, SORTEERCODE/BIC, REDEN VAN BETALING, DATUM EN BEDRAG, BESTELGEGEVENS) WORDEN DAN AAN KLARNA DOORGEGEVEN.
- BESTEL- EN/OF LEVERSTATUS EN TRACK JE PAKKET
- MAKKELIJK RETOURNEREN EN TERUGBETAALD WORDEN
- PERSOONLIJK FINANCIEEL OVERZICHT EN BEHEER
- WEERGAVE VAN RELEVANTE INFORMATIE, ARTIKELEN EN GEPERSONALISEERDE AANBIEDINGEN
- HET UPLOADEN, WEERGEVEN EN OPSLAAN VAN TRANSACTIES, ONTVANGSTBEWIJZEN, AFBEELDINGEN EN ANDER MATERIAAL.
- BEKIJK JE BESTELLINGEN BIJ WINKELS OF BEDRIJVEN DIE NIET GERELATEERD ZIJN AAN KLARNA.
3. TOON EERDERE AANKOPEN EN TRANSACTIES
WE BEWAREN INFORMATIE OVER JE AANKOPEN EN TRANSACTIES IN DE KLARNA APP. ALS ONDERDEEL VAN DE SERVICES DIE ONDER DEZE VOORWAARDEN WORDEN GELEVERD, STELT KLARNA JOU IN STAAT OM INFORMATIE OVER JE AANKOPEN EN TRANSACTIES IN DE KLARNA APP TE ZIEN. DE KLARNA APP IS DE ENIGE PLAATS WAAR WE JOUW EERDERE AANKOPEN EN TRANSACTIES WEERGEVEN.
ALS JE MEER WILT WETEN OVER HOE KLARNA DEZE INFORMATIE EN ANDERE PERSOONSGEGEVENS DIE WE VAN JOU HEBBEN, RAADPLEEG U ONZE PRIVACYVERKLARING.
4. AANBIEDINGEN EN ANDERE VOORDELEN
ZO NU EN DAN HEEFT KLARNA AANBIEDINGEN EN ANDERE VOORDELEN VOOR JE ZOALS KORTING EN MOOIE AANBIEDINGEN IN BEPAALDE WEBWINKELS, SPECIALE EVENEMENTEN, EARLY ACCESS, SAMPLES EN GIVEAWAYS. WELKE AANBIEDINGEN EN VOORDELEN JE ONTVANGT, IS GEBASEERD OP JE GESCHIEDENIS MET KLARNA, ZOALS HET AANTAL EN DE WAARDE VAN AANKOPEN, OF HET GEBRUIK VAN DIENSTEN VAN KLARNA.
ZIJN ER KOSTEN VERBONDEN AAN DE DIENSTEN?
HET GEBRUIK VAN ONZE DIENSTEN IS GRATIS. HOUD ER REKENING MEE DAT ER RENTE EN KOSTEN VAN TOEPASSING KUNNEN ZIJN OP HET GEBRUIK VAN EEN SPECIFIEKE BETAALMETHODE. ZORG ER DUS VOOR DAT JE DE SPECIFIEKE INFORMATIE VOOR DE BETAALMETHODE DIE JE GEBRUIKT CONTROLEERT.
VERBETERING VAN DE DIENSTVERLENING
WIJ WERKEN VOORTDUREND AAN HET VERBETEREN VAN ONZE DIENSTEN OM JE EEN NOG BETERE GEBRUIKERSERVARING TE BIEDEN. DIT KAN BETEKENEN DAT WE DEZE VOORWAARDEN MOETEN WIJZIGEN. IN DIT GEVAL WORD JE GEVRAAGD DE NIEUWE VOORWAARDEN TE ACCEPTEREN ALS JE GEBRUIK WILT BLIJVEN MAKEN VAN DE DIENSTEN.
PRIVACY EN JE PERSOONLIJKE GEGEVENS
HOE WIJ JE PERSOONLIJKE GEGEVENS VERWERKEN WANNEER WIJ JE ONZE DIENSTEN AANBIEDEN IS BESCHREVEN IN ONZE PRIVACYVERKLARING. DAARIN KUN JE OOK MEER INFORMATIE VINDEN OVER JE RECHTEN MET BETREKKING TOT JE GEGEVENS EN HOE JE CONTACT MET ONS KUNT OPNEMEN ALS JE VRAGEN HEBT.
COOKIES EN SOORTGELIJKE TRACKINGTECHNOLOGIEËN
VOOR DELEN VAN DE DIENSTEN GEBRUIKEN WE COOKIES EN SOORTGELIJKE TECHNOLOGIEËN OM EEN OP MAAT GEMAAKTE EN SOEPELE ONLINE ERVARING TE LEVEREN. VOOR GEDETAILLEERDE INFORMATIE OVER HOE KLARNA COOKIES EN SOORTGELIJKE TECHNOLOGIEËN GEBRUIKT, KUN JE ONZE COOKIEVERKLARING LEZEN.
JOUW VERPLICHTINGEN
JE DIENT ALTIJD DE JUISTE INFORMATIE TE VERSTREKKEN EN JE EIGEN EN CORRECTE IDENTITEIT TE GEBRUIKEN. ELK GEBRUIK VAN INFORMATIE DIE NIET AAN JOUW TOEBEHOORT OF DIE JE OM ANDERE REDENEN NIET MAG GEBRUIKEN, OF HET GEBRUIK VAN DE DIENSTEN OP EEN NIET-VOORGESCHREVEN MANIER, ZAL WORDEN BESCHOUWD ALS MISBRUIK. ALLE GEGEVENS MET BETREKKING TOT MISBRUIK OF VERMOEDELIJK MISBRUIK KUNNEN WORDEN OPGESLAGEN EN GEBRUIKT VOOR TOEKOMSTIGE RISICOBEOORDELINGEN EN VOOR DE BESCHERMING VAN BETROKKEN PARTIJEN. KLARNA BEHOUDT ZICH HET RECHT VOOR OM DE DIENSTEN TE BLOKKEREN VOOR VERDER GEBRUIK.
ALS JE WERK (TEKSTEN, AFBEELDINGEN) UPLOADT OF DEELT MET KLARNA, VERLEEN JE KLARNA EEN ROYALTY-VRIJ RECHT OM DE INHOUD TE GEBRUIKEN EN WEER TE GEVEN VOOR HET LEVEREN VAN DE DIENSTEN. WIJ HEBBEN HET RECHT OM GEÜPLOADE OF DOOR JOUW GEDEELDE WERKEN TE VERWIJDEREN INDIEN WIJ HIERTOE WETTELIJK VERPLICHT ZIJN, OF INDIEN WIJ VAN MENING ZIJN DAT DEZE BELEDIGEND, ONGEPAST, ONWETTIG, INBREUKMAKEND OP DE RECHTEN VAN ANDEREN OF ANDERSZINS AANSTOOTGEVEND ZIJN. JE BENT AANSPRAKELIJK VOOR ALLE WERKEN DIE JE UPLOADT OF DEELT.
DIENSTEN VAN DERDEN
SOMMIGE FUNCTIES DIE JE GEBRUIKT, BIJVOORBEELD PAKKETTRACKING, KUNNEN DIENSTEN VAN DERDEN OMVATTEN.
JE GEBRUIK VAN GOOGLE MAPS IN DE KLARNA APP IS ONDERWORPEN AAN DE OP DAT MOMENT ACTUELE GOOGLE MAPS/GOOGLE EARTH ADDITIONAL TERMS OF SERVICE OP HTTPS://MAPS.GOOGLE.COM/HELP/TERMS_MAPS.HTML EN GOOGLE PRIVACY POLICY OP HTTPS://WWW.GOOGLE.COM/POLICIES/PRIVACY/.
DUUR EN BEËINDIGING VAN DEZE OVEREENKOMST
DEZE OVEREENKOMST WORDT VOOR ONBEPAALDE TIJD GESLOTEN EN GELDT TOT EEN VAN ONS DE OVEREENKOMST OPZEGT EN KAN TE ALLEN TIJDE WORDEN BEËINDIGD.
KLARNA
KLARNA BANK AB (PUBL), SVEAVÄGEN 46, 111 34 STOCKHOLM, TELEFOON: +46 8 120 120 120 00, FAX: +46 8 120 120 120 99, E-MAIL: INFO@KLARNA.COM, IS EEN ZWEEDSE BANK INGESCHREVEN IN HET ZWEEDSE HANDELSREGISTER ONDER REGISTRATIENUMMER 556737-0431. KLARNA BANK AB (PUBL) IS DOOR FINANSINSPEKTIONEN (DE ZWEEDSE FINANCIËLE TOEZICHTHOUDENDE AUTORITEIT) GEMACHTIGD OM FINANCIËLE DIENSTEN TE VERLENEN.
KLACHTEN
VOOR KLACHTEN IS DE INFORMATIE OP WWW.KLARNA.COM VAN TOEPASSING. ALS JE EEN KLACHT HEBT, KUN JE JE KLACHT INDIENEN OP DE WEBSITE VAN KLARNA (KLARNA.COM) OF VIA DE POST MET HET TREFWOORD “KLACHT” NAAR HET ADRES VAN KLARNA.
ALS WIJ JE KLACHT NIET KUNNEN OPLOSSEN, KUN JE TERECHT BIJ DE ZWEEDSE NATIONALE RAAD VOOR CONSUMENTENGESCHILLEN (ARN) VOOR ALTERNATIEVE GESCHILLENBESLECHTING, WAAR KLARNA AAN DEELNEEMT. MEER INFORMATIE VIND JE OP DE WEBSITE VAN ARN: HTTP://WWW.ARN.SE.
JE KUNT JE KLACHT OOK INDIENEN IN ELKE OFFICIËLE TAAL VAN DE EUROPESE UNIE VIA HET ODR-PLATFORM VAN DE EUROPESE COMMISSIE: HTTPS://EC.EUROPA.EU/CONSUMERS/ODR/. DE KLACHT WORDT DAN DOORGESTUURD NAAR ARN. JE KUNT OOK PER POST OF PERSOONLIJK CONTACT OPNEMEN MET ARN IN HET ZWEEDS: ALLMÄNNA REKLAMATIONSNÄMNDEN, POSTBUS 174, 101 23 STOCKHOLM, ZWEDEN, BEZOEKADRES: KUNGSHOLMSTORG 5, STOCKHOLM.